Twórcy Homeworld 3 udowadniają, że słuchają się graczy. Na premierę 5 ważnych elementów strategii zostanie poprawionych w oparciu o opinie fanów
W dzisiejszym wpisie na Steamie studio Blackbird Interactive dokładnie przedstawiło wszystkie poprawki, które trafią do Homeworld 3 na premierę.Sporo osób było zdania, że „nowoczesne” sterowanie zaimplementowane w demie jest nieintuicyjne, a poprawki wprowadzone do tego „klasycznego” schematu zbyt daleko odbiegały od poprzednich odsłon Homeworld. Dlatego też twórcy postarali się dać jak najwięcej opcji dostosowania sterowania graczom.
W przypadku walki fani skarżyli się na zbyt szybko kończące się starcia. Niektórzy twierdzili, że kosmiczne jednostki bojowe wydają się za bardzo delikatne. Aby jakoś temu zaradzić, deweloperzy zdecydowali, iż każdy statek będzie miał m.in. o 30% większą wytrzymałość.
Demo Homeworld 3 dawało graczom tzw. „ruch ataku”. Mechanika ta nie działała jednak do końca tak, jak się tego spodziewano. Autorzy tłumaczą, że w chwili wypuszczenia wersji demonstracyjnej owa funkcja nie była jeszcze w pełni przygotowana. Niemniej od dnia premiery będzie można wydawać rozkaz ataku, który nasze jednostki wykonają „w inteligentny sposób, w oparciu o obecność zagrożeń”, co pozwoli nam wydać im bardziej zaawansowane rozkazy.
W swoim wpisie twórcy wspomnieli także o HUD (heads-up display) oraz o NLIPS (Non-Linear Inverse Perspective Scrolling). Pierwszy element to informacje wyświetlane na ekranie podczas zabawy (np. mapa, paski życia itp.), a drugi odpowiada za to, że statki znajdujące się w większej odległości od nas są mniejsze na mapie, a te bliżej nas – większe.
Według niektórych graczy w demie HUD zajmował na ekranie za dużo miejsca. Aby jakoś temu zaradzić, w ustawieniach znajdzie się opcja dostosowania rozmiaru jego kluczowych elementów. NLIPS było z kolei mocno zabugowane, przez co funkcja nie działała poprawnie. Deweloperzy zapewnili, że już rozwiązali związane z nią problemy.
W dniu premiery Homeworld 3 w tym kooperacyjnym trybie czekać ma na nas m.in. dwukrotnie większa liczba celów misji niż w demie, w którym – przypomnijmy – były tylko 4. Jak podają deweloperzy, w pełnej wersji gry tak niewielu zadań do zrealizowanie możemy spodziewać się tylko w pierwszej misji.
Źródło:
Maciej Gaffke - GRY-OnLine 2024-03-28 20:38:13